تعمیر و عیب یابی یونیت آسانسور هیدرولیک

آسانسورهیدرولیک

یونیت هیدرولیک زیر مربوط به آسانسور هیدرولیکی می باشد .با توجه به عکسهای سیستم هیدرولیک و نقشه مدار ، سیستم متشکل از پمپ اسکرو ، آکومولاتور ، شیرهای کارتریجی یکطرفه ، کنترل جهت و نیز کنترل فشار است .

به منظور تامین حرکت های کنترلی در جک از اورفیس هایی درون مدار هیدرولیک استفاده شده است . که با تنظیم میزان دبی عبوری می توان شیب افزایش  و یا کاهش سرعت حرکت جک را تعیین نمود. به این صورت که اورفیسها در مسیر جریان پیلوت قرار گرفته اند که بوسیله آن سرعت باز یا بسته شدن اسپول ویا کارتریج ها کنترل می شود .

عیب سیستم هیدرولیک عدم حرکت جک تلسکوپی هیدرولیک و از کار افتادن آسانسور اعلام شد  . پس ازبررسی نقشه های ارسالی و بازدید سیستم هیدرولیک و مشاهده عملکرد ، قسمتهای مختلف سیستم دمونتاژ گردید و همه المانها مورد تست واقع شد . پس از تجزیه و تحلیل مدار و بررسی آن با قطعات مختلف مشاهده گردید عدم کارکرد صحیح یکی از شیرهای پیلوت باعث خرابی سیستم شده است . این نکته قابل ذکر است که کارشناس فنی به منظور عیب یابی سیستم هیدرولیک ،  باید توانایی درک و شناخت کافی از اجزای مدار داشته باشد ، همچنین تجربه ماشین کاری و ساخت بلوک ، درک کامل از رابطه بین قطعات بکاررفته ، دقت و ظرافت در کار ، توانایی تجزیه و تحلیل نقشه را داشته باشد .

تعمیرشیرهیدرولیک

تعمیرشیرهیدرولیک

شیرهیدرولیک
شیرهیدرولیک

 

نقشه مدارهیدرولیک
نقشه مدارهیدرولیک

Leave a Response

*