تعمیرسرو ولو – Servo valve

Me (82)

 

در سیستم های سرو : الف ) سیگنال ورودی با استفاده از آمپلی فایر تقویت می شود ، ب ) از سیگنال خروجی سیستم ، فیدبک گرفته می شود

در سیستم سرو مدار باز اپراتور سیگنال خروجی را با میزان تنظیم شده مقایسه و خطای سیستم را تصحیح می کند . ودر سیستمهای مدار بسته توسط یک کنترلر این وظیفه انجام می گردد

سیستم های سرو به دو گروه عمده :

1- شیر های سرو

2- پمپ های سرو  ( پمپ های وریبل دارای رگلاتور و سرو پیستون  مانند پمپ A4VG Rexroth  )  تقسیم می شوند.

در سیستم شیر سرو ، جریان خروجی پمپ در شیر کنترل می شود و شیر همانند اوریفیس متغیر عمل می کند . در این نوع سیستم ، حرارت قابل ملاحظه ای تولید می شود که باعث کاهش بازده سیستم می شود.

در سیستم پمپ سرو ، جریان مورد نیاز مدار مستقیما در خود پمپ کنترل می شود ( یعنی خروجی پمپ مطابق با نیاز مدار است ) . در این نوع سیستم ، افت انرژی کمتر و بازده بیشتر است . برای کنترل حجم جابجایی پمپ ،  معمولا از مکانیزم شیر سرو استفاده می شود که سیستم نسبتا پیچیده ای است .

عموما از سیستم شیرهای سرو در مدارهای کم قدرت استفاده می شود و دارای مزایای زیر است :

  • اجزای سیستم ساده ترند. از پمپ دبی ثابت ساده استفاده می شود ، در حالی که در سیستم پمپ های سرو از پمپ دبی متغیر برای تغذیه مدار اصلی و از پمپ دبی ثابت دیگری ( شارژ پمپ ) برای تغذیه مدار شیر سرو که جابجایی پمپ را کنترل می کند ، استفاده می شود .
  • سیستم شیرهای سرو نسبت به سسیستم پمپ های سرو ، اینرسی پایین تری دارند و بنابراین پاسخ دینامیکی آنها سریعتر است.
  • همراه با پمپ منفرد ، در مدار می توان چند شیر سرو داشت . اگر شیر سرو در نزدیکی جک یا هیدروموتور نصب شود ، نسبت به پمپ های سرو ، پاسخ آن سریعتر وانعطاف پذیرتر است .

از پمپ های سرو در سیستم های پر قدرت و بزرگ که بازده سیستم در آنها مهم و اساسی است ، استفاده می شود.

Me (81)

Me (40) Me (22) Me (4)

 

 

دریافت PDF این مقاله  images

Leave a Response

*