عیب یابی و تعمیر جک های هیدرولیک پرتابل

تعمیر جک های اینرپک

 

جکهای زیر دارای فشار کاری 400 bar هستند و مشابه جک های اینرپک به صورت پرتابل جهت بلند کردن قطعات سنگین مورد استفاده قرار می گیرند . طراحی اشتباه پیستون بهمراه استفاده از لوازم نامرغوب دلیل خرابی و کوتاهی عمر کاری جک ها هستند که با طراحی و اعمال تغییرات جدید و نیز جایگزینی  لوازم مرغوب دوباره مورد استفاده قرار می گیرند.

نکات قابل توجه در سرویس و تعمیرجک های هیدرولیک :

1-      قبل از دمونتاژ ، کلیه سطوح جک بطور کامل شسته شده تا در هنگام مونتاژ از ورود ذرات آلودگی جلوگیری شود.

2-      درون سیلندر و همچنین شفت جک ازنظر صافی سطح بررسی شده و در صورت وجود خراشیدگی نسبت به اصلاح آن اقدام کنید.

3-      کلیه لوازم آب بندی تعویض شوند. ممکن است برخی از لوازم آب بندی سالم باشند ، که با جایگزینی با لوازم نو و طولانی شدن زمان سرویس بعدی هزینه اضافی جبران می گردد.

4-      گردگیرها نقش مهمی در افزایش عمر پکینکهای گلویی جک و همچنین جلوگیری از خراشیدگی شفت جک ، ناشی از تماس ذرات جامد وارد شده به سیلندر را دارند ، بنابراین بهتر است نسبت به تعویض آنها در هر نوبت سرویس ، اقدام گردد.

5-      وجود پلیسه و زنگ زدگی بر روی قسمتهای مختلف جک باعث صدمه به لوازم آب بندی در هنگام مونتاژ می گردد . در هنگام سرویس ، پلیسه گیری و زنگ زدایی فراموش نشود.

6-      در بسیاری از موارد پس ازدمونتاژ جک ها با پیستونهایی مواجه می شویم که از نظر طراحی دارای مشکل هستند مثلا عدم پیش بینی گاید رینگ بر روی پیستون ، در چنین مواردی اصلاحات طراحی نادرست لحاظ شود.ادامه نکات درآینده…

 

جک های هیدرولیک درحالت دمونتاژ
جک هیدرولیک

پس از بازسازی – تست در فشار کاری 400bar

تست جک هیدرولیک
جک اینرپک

 دانلود مقاله  images

Leave a Response

*